onsdag, maj 18, 2005

Diamonds are a girls best friend

Jag är lite osäker om man säger blog eller blogg som man tycker det borde heta på svenska, jag vet inte så jag säger blogg. Oh well. Annars är det mest bröllopsplanering numera, jag ska själv inte gå åstad utan är värdinna på ett stort bröllop nästa helg och gudars skymmning vilket projekt det verkar vara att gifta sig, jag blir helt matt bara av att stå vid sidan av och se på.
Om jag nånsin gifter mig kommer jag aldrig gå med på att ha värsta högprofilbröllopet utan kommer istället ha ett lågpris-och lågprofilbröllop med några få vänner och familj. Ett lågt och kort bröllis. Jag ska inte ha en dyr ring utan bara en slät tunn i guld trots att jag älskar diamanter. Jag kan allt om diamanter, de intresserar mig, jag har googlat alla sorter och det är en hel vetenskap. Fast mer en Science for blondes kanske.

En annan sak som intresserar mig är isbjörnar. Fatta hur farliga de är, ständigt hungriga och mordlystna. En gång läste jag en notis i Expressen om två små killar i USA som tagit sig in på ett zoo på natten, de var typ bara åtta eller nåt, den ene killen skulle stila på isbjörnsräcket, tappade balansen och föll ner i isbjörnspoolen. Djur på zoo är ju oftast mätta, men när lillkillen trillade ner var det ett tag sen de åt lunch så han kom mer som en sen dessert. Fatta vad hemskt.