torsdag, juli 12, 2007

if.

Jo, jag hade ju en liten middag. Den var för damer och för Landlord. Hur kaningrytan blev?
Jodå tack, bara bra. Det blir inte mycket kött av kaniner.

Jag är ensam i huset, det knäpper överallt, är rädd. Kommer låsa om mig inatt. Men tänk så börjar det brinna och jag märker inget, grannen har larmat men brandmännen kommer inte in i the master bedroom för jag har låst så de kan inte bära mig ut på sina starka, men ändå seniga armar. Sen kan de inte göra mun mot mun metoden på mig med sina fylliga läppar för jag ligger ju som sagt kvar i the master bedroom, de kan inte heller ta mig med till stationen och låta mig dricka te och prova brandåkarstången. De kan inte heller bli betagna av mig och gifta sig med mig för att sedemera dö ifrån mig i ett nytt nineeleven. Det kan inte bli så att jag råkar inleda förhållanden med andra gifta brandmän som kommer till mitt hus för att hjälpa den stackars änkan, att jag blir en homewrecker som splittar hela brandlagets familjer genom att gifta mig med en efter en allteftersom de dör i nya braninfernon. Jag kommer heller inte casha ut en förmögenhet på deras livförsäkringar och leva gött på det i västindien. Nä, så kan det aldrig bli.

Jag tror jag lämnar min dörr på glänt inatt.