onsdag, maj 18, 2005

Bajen, gardiner och korv

Nu ska jag åka hem och sätta upp mina nya gardiner jag köpte på loppis på lunchen idag. Jag älskar loppmarknader, innanför en järnport insprängd i ett berg öppnade sig ett himmelrike. Ett himmelrike av skräp. Dit ska jag gå igen.
Jag hade kunnat tänka mig att göra nåt roligare än att spendera kvällen i mitt ofräscha hem. Som att gå på fotbollsderbyt mellan Hammarby & Djurgården på Söderstadion exempelvis. Inte för att fotboll intresserar mig nämnvärt men det är en sån fin kväll och det är så trevlig stämning på Söderstadion. Har visserligen bara varit där en gång, matchen var bra men alldeles för lång, en halvlek räcker. Det trevligaste med att titta på sport är ju alltid korven i pausen, det instämmer nog även hardcoreBajenfansen i med tio fingrar på bibeln. Jag menar, var det inte för korven kunde de ju lika gärna suttit hemma varmt och bekvämt framför teven och sagt fula saker om Lee Baxter för sig själva. Min kompis Carin säger att tjejer som är intresserade av sport bara är det för att imponera på killarna. Ett antifeministiskt uttalande men inte mindre sant för det. Det stämmer nog i många fall förutom i Viktoria Svenssons. Själv är jag som sagt bara intresserad av korven.