onsdag, juli 18, 2007

nu är det sommar i tusen år

Update: Jag lever på ön, jag träffar vänner och deras skitfina ungar, jag träffa mags och åt middag på hamnkrogen, jag åker båt, jag rastar kaniner, jag kollar av mobilen var tredje dag och ringer inte tillbaka. Mina vänner bor i ståndsmässiga skärgådshus, som värsta godsägarna är de. Nu senast var jag i Mags nya villa på ön närmast min. Snart ska hon gifta sig i Vinga fyr. Hennes blivande make är en stilig sailor. Kuratorn, som inte är nån kurator längre utan jobbar med adoptionsutredningar och familjerätt, bor i ett ljuvligt litet 20-talshus med sin familj. Jag vet inte vad jag ska kalla henne nu. Exkuratorn?

Jo, det är lyckligt här, nästan för lyckligt, verklighetsfrånvänt. Sommaren gör något med mig, med alla. Önskar jag kunde stanna för gott. Men det går inte.