onsdag, augusti 01, 2007

jag är vacker du är ung


Fullmånen igår natt, såg du den? Jag såg den genom lövverket och jag såg den spegla sig i vattnet i kanalen och jag lyssnade på Roky Erickson och det var så klyschigt och allt igenom underbart alltihop. You don´t love me yet sjöng han och jag tänkte att det stämmer nog.
Har lyssnat på Roky hela sommaren. Eller ja, de tre veckor jag hade semester och som jag betraktar som sommar. De är över nu.

Staden är helt tom sedan alla sjömän seglat iväg. "Åh va gylliga", sa den fyraåring jag hade i handen när vi såg dem i gamla stan, "kan vi inte ge dem en peng?" "Nä, lilla vän, sa jag. Det kan vi inte. Däremot kan vi ge dem min röda ros."

Jag äter mexikanskt godis idag som ett minne. Anna köpte det ombord på den mexikanska skutan. Det är färgrikt. Men ej så gott. En sjöman med majonäs hade vart godare.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

hej

01 augusti, 2007 18:41  
Anonymous Anonym said...

hejhej

02 augusti, 2007 10:07  

Skicka en kommentar

<< Home