måndag, december 04, 2006

Det franska



Glömde nycklarna i kyrktornet och satt på ett café i stan, jag barfotabarn i lvet. Bläddrade i mina konstböcker in public och fick frågan; Läser du konsthistoria? Jag ba; A. Fast mest hemma, för mig själv, sa jag fast jättetyst och fort så att han inte skulle uppfatta det sista.

Sen kom lovely Alma och såg ut som Amelie i prickig klänning, röda gummistövlar, randiga strumpor och knästrumpor av ylle. Vi pratade på ett hemligt sätt typ i koder.

Nu kommer min exhusband och hämtar mig. Det blir trevligt. Jag kommer få en present av honom, en fin tror jag och han kommer få en billig av mig. Jag är en billig kinda girl.

Gjorde allt franskt i Paris. Saknar det. The french har very rich hair. Man vill dra sina fingrar genom alla medelålders mäns hår.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

inkluderar det frensh kisses? erina, du vet att det är läge nu för snart drar l'annee blanche igång!

06 december, 2006 21:41  
Anonymous Anonym said...

Japp det blir un mois noir till dess, det ska gudarna veta.

07 december, 2006 12:31  

Skicka en kommentar

<< Home