måndag, november 27, 2006

Bright lights big city

Hade pissigaste helgen. Skulle jag återge den här hade du hållt med. Raderade några nummer ur telefonboken. Cari bara; Meh, var inte det lite väl dramatiskt? Jag ba; Jo. Ångrar mig. Fast bara pytte. Lördan slutade med att jag gick en omväg i ösregn för att inget blev som jag ville. Föraktar Stureplan. På riktigt gör jag det. Det är så äckligt där. Söndan var bra. Typ hemtrevlig.
Nästa år är det vita året. Det har inget med askes eller med iogt-nto att göra. Exakt vad det innebär vet jag knappt själv, men det handlar i varje fall inte om att jag enbart ska bära vita kläder eller ha helvitt hemma. Så mycket vet jag. Dem jag presenterat vita året för, Cari & Lovi, har tyckt det var en bra idé. Såklart. Eftersom det var jag som kom på den. Och jag är genius.

Jay McInerney. Många avfärdar honom som en simpel playboywriter, jag håller inte med. Jag tycker han är bra, skitbra.

Mitt bästa teveprogram just nu är Söderlund/Bie. Så charmigt, bra och underhållande. Ann Söderlund är lovely, men varför är Nanok aldrig glad? Han gillar la inte tevekamrerna kan man tro.

Ringde min syster, hon var inte hemma. Har typ glömt henni. Och att jag har ett förflutet. Och en farmor. Och att jag känner många i Göteborg. Ringer dem aldrig, är så full of me och peoples around att jag glömmer. Mina päron minns jag fast vagt, ibland hör jag en röst som säger; Är du förkyld, har du pengar, du äter väl ordentligt? Då vet jag att jag talar med dem i telefon och att det sannolikt är de som ringt upp.

Jaja. Själv är bäste dräng.