tisdag, november 28, 2006

Erina och länderna

Det som är så gött med US and A är att gatorna är så breda. Som boulevarder, de måste ha bästa vägverket där. De ba; varför göra vägar där endast två bilar kan mötas, låt oss göra dem feta så att fyra monstertruckar kan köra i bredd och ändå möta tre Lincoln navigators. Alla ba; yeah, good point there Bill, let´s do it. Och nästa dag var alla vägar breddade i alla 50 stater.

Jag tänker mycket på det landet just nu. Alltså, jag tänker mycket på länder överhuvudtaget, innan västindiska öarnas länder tänkte jag mest på Marocko. Läser min röda kartbok från klass 5 b varje kväll innan jag ska sova.

Jo. Jag undrar. Om jag skulle gilla the Califonian lifestyle. Tror det. Grilla mycket. Ha sunkiga LA-stilen. Äta stora glassar. Åka på breda gator. Men jag föredrar nog östkusten ändå.

Avslutar med ett citat av mig själv som jag sa då jag besökte landet senast med en man samt några barn och föräldrar + morföräldrar; " USA har allt det bästa och allt det värsta som rymmer en demokrati." Mannen ba; True. Sen berätta jag om hur stor procent av landets BNP som utgörs av porrindustrin.
Har glömt nu. Var en bättre feminst och samhällskritiker då, för två år sen. Kanske bättre människa nu? Men tommare? I huvet? A, så är det.

Nu några citat från the world´s greatest leader George W;

”Det är dags för människan att inträda i solsystemet.”

”Vi är redo för varje oförutsedd händelse som kanske, eller kanske inte inträffar.”

”Framtiden kommer att bli bättre i morgon.”

”Jag har gjort riktiga bedömningar i det förflutna. Jag har gjort riktiga bedömningar i framtiden.”

”Jag anser att vi oåterkallerligen är på väg mot mera frihet och demokrati – men detta kan ändras.”

”Uppriktigt sagt är lärare de enda yrkesmän som undervisar våra barn.”

”Vi kommer att ha det bäst utbildade amerikanska folket i världen.”

”Merparten av vår import kommer från utlandet.”

”Vi är starkt förbundna med NATO, vi är en del av NATO. Vi är fast förbundna med Europa. Vi är en del av Europa.”

"Ett lågt valdeltagande tyder på att färre människor deltagit i valet.”

”När man frågat mig vem som vållade upploppen och dödandet i Los Angeles har mitt svar varit klart och enkelt: På vem skall man skylla upploppen? På dem som deltog i dem. På vem skall man skylla dödandet? På dem som dödade.”

"Det är inte nedsmutsningen som skadar miljön. Det är föroreningarna i vår luft och vårt vatten som gör det.”

”Förintelsen var en obscen period i vår nations historia. Jag menar i århundradets historia. Men vi levde alla i detta århundrade. Jag levde inte i detta århundrade.”

”Om vi inte har framgång löper vi risken att misslyckas.”

”De mest bisarra människor kan hamna i känslig och ansvarsfull ställning och spela stor roll i historien.”

Citat samlade från Internet och klädda i svensk språkdräkt av Hans Isaksson.