tisdag, januari 16, 2007

Framtidsvision för Socialdemokraterna


Jag har inte så många att berätta mina drömmar för om morgnarna. Bara för dig.
Here goes; Inatt var jag på sossarnas partikongress. Det var valupptakt och ledningen hade kickoff för sig själva, strax utanför Harpsund. Vi paddlade kanot, jag fick paddla med Mona Sahlin. Hon satt fram och jag bak. Jag ba; Mona, håll paddeln still så får jag styra här bakifrån. Mona envisades med att det var hon som skulle styra. Vi hade världens kommunikationsproblem. Till sist sa jag; Mona, vi måste samarbeta för att få den här kanoten att gå framåt. Du måste lära dig att ta direktiv. Hon bara fnös och kanoten stod stilla. I drömmen tänkte jag då att hon kommer inte bli någon bra partiledare. Sen paddlade Tomas Östros och Pär Nuder förbi oss.
Drömtydning
Kanoten är Sverige. Mona vill leda det men vet inte hur. Erina vet hur. (Note to self: Att tala om sig själv i tredje person är en smula förmätet.) Tomas Östros och Pär Nuder får leda det istället eftersom de är män, politiker och kalla människor i avsaknad av empati. Jag tror inte Pär Nuder känner nånting någongång.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det här har jag från säker källa, hans forna gymnasieklasskompis: PN var alltid "sjuk" när de hade prov. Så att han ogenerat kunde fråga de andra vad som kommit på provet och skriva bra på det sen.

Så näe, jag tror inte heller att empati är hans bästa gren.

(Jag kommer aldrig ihåg vad jag ska kalla mig när jag kommenterar på olika bloggar, var det finns dubbla Johannor och så, visst är det så att du har nån Johanna som är the real Johanna så att det är bäst att jag lägger på en antydan till efternamn?)

16 januari, 2007 23:26  
Anonymous Anonym said...

Nä, du är och förbliver Johanna.

17 januari, 2007 10:03  

Skicka en kommentar

<< Home