onsdag, januari 10, 2007

dagens

Fick en mystisk radiokanal, fransk country, har lyssnat på den hela dan, jättekonstig. Trodde jag gillade country, något i det där " lost my dog, my wife, my house" tilltalar mig, det talar till den sentimentale 40-talisten i mig. (Allt ont som händer mig är hans fel btw) Men det var värsta, sämsta smörjan alltså, dog långsamt själsligt idag. Klarar inte när det blir bluesaktigt, I hate bluesmusic.



Min sämsta musik:
1 Blues
2 Mats Ronander (symbol för alla gubbar som spelar "rock")
3 Funk
4 Musikal
5 sen pallar jag inte hjärndöd r&b eller sexy ass-hiphop och inte emocore heller för den delen

Hatar även runkhumor, fast det har ju inget med musik att göra. Här är min sämsta humor lista:
1 Runkhumor ( allt flåsigt sexistiskt som bara killar skrattar åt)
2 Ordvits /Buskis
3 Sarkasm av typen elak på riktigt sagt av bitter människa
4 Ironi ( av typen 'jag hatar mig själv' och så gör man det)

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

dollydollydolly, I love dolly på ngt konstigt sätt.

11 januari, 2007 12:09  
Anonymous Anonym said...

Scary när man först sätter på Dolly-plattan och sen går in på den här sidan.

Musiklistan är helt rätt. Saknar dock gospeln.
Humorlistan är helt fel, men jag är kille och dessutom präglad av X-factor.

11 januari, 2007 19:03  
Anonymous Anonym said...

Oj, hoppas du missade när jag sjöng lite blues för att liva upp stämningen idag då! ;-)

Men jag hatar nog förresten också blues, när jag tänker efter. I alla fall gitarrblues. Musikal är dock min givna etta på en sån där lista. (Utom Musikalen Lukas.)

Roligt att se dig!

12 januari, 2007 23:58  
Blogger markiewski said...

kul med gubbe/french men då ska re inte va bruel. hata bruel! äcklig gubbsnusk. ska va francis cabrel och je l'aime a mourir. världens bästa gubbsnusk ever!!!! gillar me country å att stå på sina bara knän och be jolene - schyssta du kan få vem som helst - men jag, jag har bara honom, inget annat - back off, please, för min skull. så brukade jag alltid säga till min syster som alltid kom bra överens med djur, men jag bara med vår katt. -back off, du kan få kela med vilket husdjur som helst. - men jag, jag har bara Jacks.

13 januari, 2007 15:09  
Anonymous Anonym said...

Skriv ngt nytt inlägg nu. Känns som om vi är vänner och när du inte skriver på ett tag så blir jag tillslut lite ledsen. hm, ledsen.. får man bli ledsen när en vän inte hör av sig. Då har man ju redan satt ett krav på sin vän. Och det är väl just det som skiljer ett förhållande från en vänskap. En vänskap försvinner om det är krav inblandat. Medans ett kärleksförhållande kan ha olika små krav. Så förlåt mig för att jag sätter krav på dig. Vi kan nog inte vara vänner mer. Men ett förhållande skulle funka!

16 januari, 2007 11:08  
Blogger Emanuel Karlsten said...

Hej! Kul blogg!
Det var allt jag ville säga =)

16 januari, 2007 12:13  

Skicka en kommentar

<< Home