onsdag, februari 14, 2007

love.

Får man skryta?

I såfall vill jag göra det. Om mitt jobb. Om mänskorna där.
Med dem förhåller det sig sisåhär: När man är låg ger de kramar och klappar på kinder. Jag har behövt det lite nu. När man är hög får man inte skäll i kyrktornet. Istället får man skratt och flams. Ändå tror jag att det är en drogfri miljö. Är inte säker men jag anar att det kan vara så. Ingen har sagt nåt iallafall, det finns ingen skylt. Ibland anar vi att Maggan i trappan går på nåt. Men vi är inte säkra.

Till nåt helt annat. Drömde att jag var gift med Woody Allen. Vi hade problem eftersom vi bodde i särbos i olika ändar av Central park. Precis som han och Mia Farrow, jag var typ Mia. Woody köpte ett gemensamt hem till oss så att vi inte skulle glida isär. Själv bodde jag i ett underbart viktorianskt hus byggt ovanpå en takterass. Jag var väldigt förvånad att jag kunde bo så fint, eftersom jag inte har nån stash. Woody hade en vinbärsbuske på sin ballkong som han grävde upp och tog med till vårt nya hem. Jag tänkte att det är nog kärlek.

Sen vakna jag helt försoven men det var ändå så värt.

2 Comments:

Blogger Emanuel Karlsten said...

Skönt att du vaknade. Innan Woody gifte sig med ert gemensamma barn, menar jag. Tur.

14 februari, 2007 18:07  
Anonymous Anonym said...

ha ha ja precis

15 februari, 2007 10:22  

Skicka en kommentar

<< Home