måndag, juni 02, 2008

doktorn och debutanten.


Detta läste jag på semestern:
martina lowden
mia farrow (för andra gången kan du tänka dig)
karolina gynning
johanna thydell(häregud så bra, fattar inte att ungdomsböcker är lågstatus, det finns ju så välskrivna fina)
holy book från father alberto
doctor and the debutant (typ harlekin som jag hitta på hotellet, riktig tresure)
dylan thomas
selma lagerlöf
christine falkenland
christine falkenland
och sen läste jag lite christine falkenland också.

Jag minns när det var sent i 90-tal och jag brukade se Christine Falkenland svepa in på Sturehof. Platinablonderat hår i dreadlocks som räckte henne till ryggslutet, blek hy, knallröda läppar och en svart mantelliknande kappa. Hon var ofta i sällskap med en man, dom sa han var poet men jag vet inte. Han var lång och svartklädd, alltid svartklädd. De var ett uppseendeväckande par Christine och poeten. O God bra titel på novell - Christine och poeten. Sedan gifte sig Christine med en annan, flyttade till en ö och fick en unge. Vad som hände med poeten vet ingen. Kanske var han ingen utan Christine.

Jag läste inte:
Lars Norén (men varför heter den inte En neurotikers dagbok, hade vart så himla mycket bättre)
Per Hagman (hur känns det Per att ha blitt den nye Karl-Johan Vallgren, inte särskilt bra va, nä trodde inte det.)

En av många, många bra meningar i Doctor and the debutant: "Oh lord, what was wrong with her, thinking sexy thoughts about a man she´d just met?" Ja, precis - vad är det för fel på mig?

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

... och sonya hartnett. och vad är problemet med karljohan? en av sveriges bästa någonsin.


klehnklehn

06 juni, 2008 04:15  
Anonymous Anonym said...

är du galen? en vacker dag ska jag sätta mig ned med dig och förklara exakt vad problemet är med carljohn vallgren. det ryms inte här.
grattis i efterskott btw! stora karlen.

07 juni, 2008 12:07  
Anonymous Anonym said...

såfint att inte va överens. jag är alltid överens. det får mig att undra om jag saknar ryggrad. du ger mig hopp. hopp om ryggrad.

kleinmann.

11 juni, 2008 19:45  

Skicka en kommentar

<< Home