lördag, maj 31, 2008

säg att det blir bra.


Jag var i Markuskyrkan. Där tände jag två ljus, ett för henne och ett för den lilla. Det var på hennes bröllopsdag. Och tårarna mina strömmade nedför kinderna när kyrkokören sjöng. Om tåredalen. Där bor vi nu.

Rocky sjöng finast av alla. Så har det alltid varit, i alla körer vi någonsin varit med i sedan barnaåren. Hon är den klarast lysande stjärnan på alla himlar. Och jordar.

Jag anklagar inte Gud, varför skulle jag. Men jag önskar att han gav sig till känna i annat än trädens viskningar och måsarnas klagosång. Kanske vill han vänta.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

erina, du skriver så fantastiskt vackert. ja, säg att det blir bra!

31 maj, 2008 12:46  
Anonymous Anonym said...

ooåj ooåjj oåjj, där tog du i, tack för komplimangen.

/Rocky

01 juni, 2008 00:14  
Anonymous Anonym said...

Hej Erina. jag gillar dina bilder.
Går det att köpa en av dig?
Jag gillar den där två tjejer står bredvid varandra och den minsta har ett grön randigt linne och den största ett svart diadem. Den får mig att tänka på min systerdotter och hennes tös som jag är fadder till.
Skulle bli jätteglad om jag fick köpa den signerad.

Mvh
Lo

08 juli, 2008 09:21  
Anonymous Anonym said...

hej du, jag är en tjyv som har snott dem. från kitasato ryoko. http://blog.kitasatoryoko.com

erina

03 augusti, 2008 19:09  

Skicka en kommentar

<< Home