tisdag, april 22, 2008

those were the days

Hej hej, jag har varit på landet om du undrar. Jag gick i skog och mark och sjöng in våren med min lyriska sopran. Jag mötte blåsippor som stod uti backarna och neg. Jag såg svanar på Mälaren. Och småfågelbon här och där. Och myggor som svalorna tog. Svala är min finaste fågel. Den har en så vacker siluett när den flyger.

Jag ville bada i vintervattnet. I min väska låg baddräkt och badrock med gula blommor på. De förblev oanvända. Jag ville gärna, men tänkte att doppet skulle ske diskret utan att någon märkte. Ville ju inte fresta någon med mitt kött och min saftiga benstomme. Varje gång jag smög ned till bryggan med blommig badrock & baddräkt under armen satt en retreatmänniska där i kontemplation. Schas! sa jag men retreatmänniskan satt kvar. Nåja, det var väl inte meningen.

Dagens låt!