tisdag, april 15, 2008

the pope wears prada.

Kolla påven - gullig han är! Som en liten ängel, man tror han kan sväva ovanför våra huvuden i sin vita klädnad. Inför påvens besök i amerikat har man i CNN analyserat hans klädstil under den gångna veckan. Typiskt dom. Och det verkar som denna, vår Beneditctus XIV, har någon sorts sense of fashion. Bland annat har man noterat att han bär Pradalofers under sina resor. Han bär även solbriller av modernt snitt, på frågan om vilket varumärke det är svarade han att någon i Vatikanen tillverkat dem. Jag gissar på Valentino. Att han kom dit och snickrade ihop ett par speciale.

Jag älskar nye påven. Många säger han är en symbol på makt och förtryck, man jag tycker bara han är söt jag .

4 Comments:

Blogger joel klehn said...

jag hoppas på ironi här. påven ser ju ut som hin håle, vilket han möjligtvis kan vara. pradaskorna imponerar inte heller. todsloafers kanske, men inte prada. vill ytterst ogärna låta barsk, men påven har den effekten på klehn.

15 april, 2008 21:20  
Anonymous Anonym said...

Lägg av, påven är en jättegullig kille. Endast en tvärhand hög, man skulle kunna bära honom på armen så som bamse ofta bar på lille skutt & skalman. Jag tycker det är humor att han bär lofers överhuvudtaget. En gång såg jag en nunna med dr martens. erna

16 april, 2008 10:44  
Blogger Gustaf III said...

Påven är Vatikanens anpassning till en ny metrosexuell approach. Han gillar accessoarer också har jag hört, jag misstänker att Tiffanys och de la Croix fått in mängder av bullor från Benedictus, beställningar på nya krucifix. LÖVE him och hans haute couture. Och apropå det, you GOTTA see this Erinus: http://www.youtube.com/watch?v=xD5a7X0arnc

/Gustaf III, snart tillbaka på then hwirtuella Avisen

16 april, 2008 16:05  
Anonymous Anonym said...

Tack Gussi, roligt med nunnor som goupies! Jag tycker också att påven har fina kläder, mer färgrika och bättre kvalitet på tyger och detaljer än förre påven. Han hade sur garderob, typ två uppsättningar vit klänning & mantel, inget mer. Har hört att han aldrig hade nåt under heller, men det kanske bara var elaka rykten från vatikanen. kram e

16 april, 2008 17:14  

Skicka en kommentar

<< Home