onsdag, april 09, 2008

things we lost in the fire.

Alltså. Benicio del Toro. Hur het är inte han?
*Dör*
*Dör men vaknar och skickar fanmejl utan foto*
*Svimmar när det blir besvarat med en ticket till LAX*
*Får hjärtstillestånd när vi gifter oss, där direkt på flygplatsen*
*Dansar utvecklingsstört på planet hem, gift*
*Föder ut ett barn (benicios, som blev till på en flygplatstoalett) med skitstort huvud mellan mina ben och tycker bara det är gött*

Ja, detta var bara fantasier på internetspråk, nu slår det mig att man skulle kunna skriva en hel roman så. Hade inte det var nydanande så säg?

Anyhow. Jag tog Cari med mig och åt amerikansk pizza och såg amerikansk film med Benicio d T. Som vi kallar honom som står honom nära. *Rodnar och viftar med armarna*.
Och den var underbar. Han var underbar. Han var knarkare. Förstås. Till och med när han tände av var han het. Heter det så, tända av? Jag kan inte knarkarspråk. (Än, peppar peppar.)

Filmen hade mitt favorittema: Två vrak finner varann. Älskar när vrak gör det. Är själv ett.
När en båt med rostigt skov möter en skeppsbruten blir den skeppsbrutne först väldigt glad. Snart märker han att båten har ett trasigt skov som tar in vatten.
Och sedan drunknar båda.

4 Comments:

Blogger joel klehn said...

du. jag läser gärna romanen, men håller inte helt och hållet med om herr benicio. skulle kunna räkna upp tolv män minst som är hetare.

fint slut förresten. /klein

10 april, 2008 20:15  
Anonymous Anonym said...

Ok, gört. Jag vet du kommer säga Jeremy Irons och du vet att jag kommer hålla med. Vilka fler?
Jag tror du får svårt att matcha Bencis köttiga råhet, hans mäktiga hår och ärriga hud. Hans...medtagehet, det är nåt med hans knarkarsnygghet. Få har den, men orup har den också, trots att det är pinigt att medge så finner jag honom vacker. Och killen med huvudrollen i Half Nelson, såg du den? Iaf så var han riktigt het när han gick ned sig, när han var ren var han ful.
Du har sagt att du tycker Michael McDonald är snygg, vidhåller du det?

10 april, 2008 20:45  
Blogger joel klehn said...

visst vidhåller jag det. jag skriver även under på orup. här är listan:

donald sutherland
ernsthugo järegård
robert redford (ja)
viggo mortensen
tom waits
tom waits
per morberg (bara som kock, svenska skådespelare är, som du redan vet, med få undantag dåliga)
charlie watts
bruce springsteen
stevie nicks (om hon var en man)

och jeremy irons

10 april, 2008 22:04  
Anonymous Anonym said...

Per Morberg var ett mycket oväntat val, gillar du matporr alltså? Ok, här är mina:

Marcello Mastroianni
Adrien Brody (for obvious reasons)
Benicio del Toro
Fabricio Moretti (trummis precis som charlie)
Adam Goldberg
Rolf Lassgård
Rolf Lassgård
Serge Gainsbourgh
Dan Andersson
Iceman i topgun
William H Macy
Ryan O´Neill
och så lammen:
Björn af Kleen
Alexander Salzberger

Kristina Lugn om hon var man

Håller med om jeremy & robert förutom att robert liknar brad pitt fast det gör ju benicio också å andra sidan. Jag har även haft en thing för Richard Ashcroft, fråga ej varför. Samt för asiater, japaner företrädelsevis, men jag kommer inte på nån. Bruce Lee är väl inte het? Men Chao-Li i falcon, var inte han lite härlig?

skoja med rolf lassgård

kram erinka

11 april, 2008 11:01  

Skicka en kommentar

<< Home