torsdag, mars 27, 2008

quotes.

it is
oases of you
in a desert of me

Fint väl, jag hittade det på internjet. Skulle vara jättefint i en sång. På en telefonsvarare. I en sparsamt möblerad lägenhet på kungsholmen.

Jag går ibland och läser, benen går och ögona läser, igår läste de följande:
Kvinna är det vackraste svenska ord han känner
och jag skrattade, som jag skrattade, ett sånt därnt jultomteskratt du vet MO HA HA HA för det var ulf lundell som skrev det i tårpilen som jag just köpt på loppis för tre kronor och jag tänkte:
Ulf är det vackraste svenska ord jag känner.

3 Comments:

Blogger Lovisienstadt said...

Haha! Jag brukar också läsa Ulf och skratta. Har fem böcker som han skrivit. En gång fick jag ett blandband med Ulf-låtar på. Det hette Söte Ulf.

30 mars, 2008 17:25  
Anonymous Anonym said...

there are...

fast kanske inte på internjet..

01 april, 2008 14:53  
Anonymous Anonym said...

Ulfs självbiografi skulle kunna heta Söte Ulf och baseras på fammejl från kvinnliga fans.

Men alltså anomynous, jag kan inte rätta poeten, så är det ba.

e

01 april, 2008 15:00  

Skicka en kommentar

<< Home