tisdag, mars 25, 2008

pannlob.

Är Martina Lowden den nya tidens Kristina Lugn? Jag undrar. Hon har goda chanser att bli det, är min känsla. Hon har samma kufiska framtoning som Kristina. Tyvärr har jag inte läst hennes bok, jag har stått och hållt i den, den är väldigt fin, men så väldigt dyr och jag kunde ju inte veta om den var värd det innan jag läst den. Men jag har hört henne i P1 och jag har läst alla intervjuer så nu vet jag allt om henne. Förutom om hon är en bra författare.

Den lilla bagatellen.

Allt jag kan säga så här långt är att jag beundrar Martina Lowdens ögonbryn. Och vältalighet, jag har fått intrycket av att hon har hjärna. Älskar hjärna. Vill äta den.

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Eftersom jag har försökläst hennes bok kan jag säga så här: jag skulle så gärna vilja gilla det hon skriver, men jag gör det int'!

/Foxy Roxy

25 mars, 2008 19:30  
Anonymous Anonym said...

Jaså? Intressant, för du är ju ändå professionell vad gäller böcker. Och annat, typ klänningar, kärlek, svenska.

Men hon har väl hjärna?

e

25 mars, 2008 19:35  
Anonymous Anonym said...

Åh, får jag vara professionell på en enda sak vill jag vara det på svensk grammatik. Jag tycker så vansinnigt mycket om de små pluskvamperfekten.

Martina har absolut en hjärna, men jag tror att det ibland inte är nödvändigt att blottlägga allting som finns inuti. "Allt" är vansinnigt tjock och jag tror på kvalitet framför kvantitet i böckerna, hur obegripligt det än må låta (jag har ju själv en bakgrund som kvantitör). Kill your darlings, Martina!

26 mars, 2008 09:07  
Anonymous Anonym said...

Jag hör dig, Foxy Karlsson och ändå har dig på tråden ill jag passa på att säga mazeltov till framgången! Har du något boktips till mig?

e

26 mars, 2008 10:34  
Anonymous Anonym said...

va på bibblan o skulle låna "allt". men den var för tjock o jag orkar inte läsa bara om vad en person har på skrivbordet sida upp o sida ner.
Men hon är grym verkar det som. är oxå fascinerad. -Marko

26 mars, 2008 18:30  
Anonymous Anonym said...

Åh, tack!

Här kommer tre boktips ur tre olika kategorier:

* Murakami "kafka på stranden" - tjockt och knasigt.

* Müller "Redan då var räven jägare" - tunt och välskrivet

* "Skönhetens Linje", jag minns inte författaren, men det kändes lite som din Jackie O-period hade passat in bra där.

Just nu läser jag dock "Galaprinsessor", som är very OC. Bäst är ju dock lillgamle Oscar i "Extremt Högt och otroligt nära". Jag är lite kär i den.

/FLR

27 mars, 2008 16:38  

Skicka en kommentar

<< Home