torsdag, mars 20, 2008

dagarna.

Vakna av varmt hår på kudden, solljus i ögona, upp med dig klockan är åtta! Äta glasspinne till frukost, dansa i byxa till monika z & astrid gilberto, sjunga nu är det sommar i tusen år! Ta på röd kappa med pälskrage, le mot alla med resväska på t-centralen, unna dem härliga resor och kärleksäventyr över påsk. Sen. Bli missunnsam. Vill också resa bort, vill också se Paris i vårblom, vill också också dansa som om det inte fanns någon morgondag. Vill.

Istället blir jag kvar här som ett annat betongbarn som inte fick åka på kollo. Men det kan väl vara fint det också, gå i kyrka, äta långfredamidda hos alberto med fru och popstjärnebarn, gå på påskaftonmidda med fransmän ah oui, gå på knytkalas med kärnfamiljer, gå långpromenad med gammal, tänka jesus kristus, dö, uppstå. Jag blir kvar.

7 Comments:

Blogger essie said...

Kolla dokumentär om da Vincis Den sista måltiden på svt. Kan man också göra. Tror jag blir bra. Är ju inne på det här med konst va.

Solen skiner i dalom. Undulaten kvittrar. Jag jobbar inte mer ida.

20 mars, 2008 12:25  
Anonymous Anonym said...

Shalom Dalom! Tänkte inte kolla teven i påsk, men för denna där kan jag göra ett undantag.

Jag är med dig in spirit, hälsa dina tonåringar till föräldrar, iblandd när du prater om dom önskar jag att jag också blitt på smällen som teen så att jag kunde ha en lika skön relation med en vuxen unge som dina päron verkar ha med dig. Puss & kram, happy Easter Ester! Eros

20 mars, 2008 12:54  
Blogger essie said...

Hey - hon va 20. Och gift, herregud. Haha.

Jag tror på en skön relation med eventuell unge eftersom jag aldrig verkar mogna. Konstigt. Det blir antingen katastrof eller kul.

Påskpussar och fjädervippor till erina!

20 mars, 2008 13:43  
Blogger E1 said...

Glad Påsk, Erina - må du få många ägg att leta efter bakom gardiner (Alberto och hans posse får gömma dem, såklart) alternativt muntra harar som delar ut godis från små korgar.

20 mars, 2008 15:51  
Anonymous Anonym said...

Glad påsk till dig Eva och till dina hangarounds!

Jag kommer måla ägg, sen kommer jag inte ha hjärta att äta dom. Hoppas du är tuffare.

kram e

20 mars, 2008 20:17  
Blogger LANN said...

"Knytkalas med kärnfamiljer"
jasså det har man blivit nu. Det får en att hoppa till så här när man ser det i skrift.
Godiset är förresten uppätet nu. Det var gott.
/Rickie

25 mars, 2008 00:38  
Anonymous Anonym said...

Ja, men vilket knytkalas det var sen då! Och gött det var dan efter också, tack för att vi vilsna själar fick komma hem till ett riktigt hem. I love Nils-Emil.

/e.

25 mars, 2008 11:18  

Skicka en kommentar

<< Home