onsdag, mars 12, 2008

grow old.

Jag läser jättemånga böcker nu, högt och lågt och lite holy. Det är alberto som ger mig holy books. När jag läst ut en får jag en ny. Som små läxor kan man säga.
Jag kom över några verkligt fina världsliga böcker på myrorna, däribland en bok som hette John & Yoko, om John Lennon och Yoko Ono. Skitfin och den fick mig att tänka på en sak. Jag såg Yoko på teve häromdan, hon berättade om dagen då John blev skjuten, de hade just blivit fotade av Annie Leibovitz för omslaget till Rolling Stone, den spektakulära omslagsbilden då John ligger naken bredvid en påklädd Yoko du vet. Fyra timmar senare blev han skjuten och nu 30 år senare, kunde hon fortfarande inte återberätta det utan att gråta helt hjärtskärande. Det är så synd att de aldrig fick bli gamla tillsammans, samtidigt vet man inte om de hade orkat hålla fast. Det är inte alltid man gör det. Men jag älskar den här lilla fina textraden "god bless our love" det är så gulligt.

Btw - från en japan till en annan - alla bilder här är gjorda av Kitasato Ryoko. Ester tyckte det verkade trevligt att nämna det.

3 Comments:

Blogger essie said...

Oh, det va fint av dig att nämna. Nu kanske jag också borde börja säga var jag får bilderna...
Internet. Det ska jag säga. Det är från internet jag får dom.

13 mars, 2008 07:52  
Anonymous Anonym said...

Är det? För när jag har foton är det bara sådana jag tagit själv. Ibland köper jag från bildbyråerna också. Kram!
e

13 mars, 2008 10:25  
Blogger markiewski said...

såg oxå den dokumentären. gripande. å annie är världens coolast. men det bästa var dock A. Wintour, som sa att annie är duktig "men hon har ingen aaaaning om vad saker o ting kostar". trodde inte de där marie a-bilderna var så påkostade. man tror ju att datan fixar sånna där bilder. datan. data. fixar allt. nuförtiden.

16 mars, 2008 21:58  

Skicka en kommentar

<< Home