onsdag, mars 05, 2008

där natten har dagarnas glans.

Och jag stryker från pannan min sömn
i en värld som har vaknat just nu,
och hur vintrarna var har jag glömt
i en sommar som aldrig tar slut


Det är så det känns. Är mycket inne på psalmer just nu. För den som är obekant med psalmens värld kan jag bara säga att det finns en hel skatt av ord där, av poesi och fina toner.

Jag älskar hur staden luktar på morgonen. Hur den luktade idag. När luften är frisk och klar och man kan ana sig till en svag doft av avgaser. Senare under dagen blir den starkare. Älskar stadens doft om somrarna. Doften av varm asfalt och avgaser. Ibland av regn. Våt asfalt. Det är så himla gött.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Älskar avgasernas lukt? Den förgiftar oss och ger barnen allergier,astma!Tidigt på morgonen är det ännu rätt så bra luft, den försämras på eftermiddagen-solen tillverkar fototoxiska ämnen som fastnar på fönster och fasader-människornas lungor förgiftas och därmed också blodet-hjärnan!Bara en inbiten stadsbo´kan älska avgaser-har det i blodet!MVH Gladiatan

09 maj, 2008 21:54  

Skicka en kommentar

<< Home