tisdag, mars 04, 2008

djupt i mitt hjärta prägla din bild.

Söndan är min bästa dag. Gud gjorde den dagen för att mänskorna ska få vila sig. Och gå på museum. Så det gör jag. I söndags var jag med Rocky och min guddotterunge Astrid ett och ett halvt, och kollade Toulouse-Lautrec på Nationalmuseum. Astrid var urlycklig och glad och skrek mitt namn, det var första gången hon kom på att säga ett namn utöver mamapapamama. Hon lullade runt mellan vuxna museében som ett euforiskt litet fyllo, häremingud så underbar den ungen är.

Tidigare den dagen var jag i kyrkan och sjöng min favoritpsalm. Sedan lunch med fina Ester på Dansmuséet, på kvällen taizégudstjänst. Någon spelade ett så vackert stycke på pianot, något klassiskt, jag såg på dem omkring mig och tyckte det var så fint hur vi alla satt där i vår storslagenhet och litenhet, med våra ärr och vår längtan. Det rörde mig.