torsdag, februari 28, 2008

the last time I saw richard.


Jag ser ut genom mitt lilla vindsfönster i kyrktornet nu, där är ett flygplan som ser ut som en raket, rätt opp går det. Det är tråkigt här, alla har gått hem. Utom två drönare, men dom jobbar inte här. Dom jobbar ingenstans. Det gör inte drönare. Så vad vill jag säga med denna rubrik, tja vad sägs om inget, ingenting alls faktiskt. Det är en låt av Joni Mitchell, den är inte särskilt bra. Och Richard, så heter min svåger. Sista gången jag såg honom var väl vid jul eller så. Han är en bra svåger.

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ vad jag är uttråkad. Snälle gud låt mig få gå hem. I en kyrka är Gud ens chef, endast han kan säga när man får gå hem. Ibland får man gissa sig till tiden.

I förrgår målade jag ett glas till min nya servis. Servisen Röven. Jag gjorde små blå ankare på glaset. Underbart vackert. Har glömt öva gitarr och har helt tappat, men kommer dra några sköna riff i helgen med janne schaffer.

Nu ska jag ringa farmot Edit.
Nu gör jag det.
Hon svarar inte. Är la på bingo kan man tro. Anna ringer jag varje dag men farmor Edit ringer jag endast varannan månad. Och när jag ringer spelar hon bingo. Känner skuld, snälle gud låt henne inte dö.

Känner att jag vill gå på bokrean lite nu. Sen ska jag gå med Cari i sofo och kanske köpa klänning. Denna dagbok har blivit väl socialrealistisk på sistone, tycker du inte? Jag kan tycka det. Skulle jag skrevet en låt i detta nu skulle den hetat Vardagsblues. Sen skulle jag sålt den så att den blev spår tre på tomas a whis/pluras/mauros/peter le marc/samuel frölers nästa album.

Okej, nu går jag hem och skjuter mig i benet så det händer nåt. Adios Dios.

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Sociorealistisk? Jo. Men på ett sätt som gör det fantastiskt alla fall. Du är fortfarande bäst på det här.

28 februari, 2008 19:26  
Anonymous Anonym said...

En saga kunde börja med en rad:
Det var en gång en vardag som hette Tisdag...
och så vek man papperet så raden inte syntes, och nästa person skrev en ny sagorad, som veks bort innan nästa person skrev sin rad, och så höll det på tills papperet tog slut och man kunde veckla upp det och läsa hela den jätteroliga konstiga sagan och alla skrattade. Så kanske tomas, plura, mauro, peter, samuel och erina kunde göra en vardagsblues...

/Filosofen

29 februari, 2008 01:38  
Blogger essie said...

åh. va bra att cari kom med dig till stans bästa del, när jag stood you up. köpte du klänning? eskilstuna var skräpigt, men vi fick musik non stop till slut och var lyckliga lyckliga. imorron fikar vi, mmkey?

29 februari, 2008 10:22  
Anonymous Anonym said...

Jo, det var fint och jag köpte nästan klänning. Kan tro att Tuna var fult, kommer du ihåg Yvonne förresten, gruppen? Kom inte dom därifrån? Inte så mycket var bra med dom förutom henrik de la cour.

Vi ses lörda! Jag ska vara jättehungrig och kanonutsövd när vi ses. Jag ringer! kram eros- kärleksguden

29 februari, 2008 11:07  
Blogger essie said...

nja, men vet du. yvonne ryding kommer därifrån. två yvonne! ha.

29 februari, 2008 11:16  
Anonymous Anonym said...

Yvonne Ryding ja, hon var min idol när hon var miss universe. Tills jag såg henne i teve och hörde hennes gälla röst, då avtog det.

/e

29 februari, 2008 11:49  
Anonymous Anonym said...

Och Christine & Filosfen -
Jag gillar hur ni tänker.
/e

29 februari, 2008 11:50  
Anonymous Anonym said...

yvonnes trummis (alltså inte rydings, utan gruppens trummis...)gestaltade eskilstuna bandets avslutande låt på konserten i jönköping. han kom in på scenen i en stor vit hatt. fint. då var jag lycklig.
undrar om trummisen och hatten varit med på hela turnèn?

/damen

29 februari, 2008 12:02  

Skicka en kommentar

<< Home