onsdag, februari 20, 2008

hej dagbok

Jag åt pizza och jag åt semla och jag trodde det var vår. Så, jag hade vårkappa, en marinblå med cerise scarves med blommönster och jag hade tulpaner och videung som jag skulle ge till Anna. Ute var det kallt, jag tyckte dom sa i radion att det skulle vara tio grader, varför sa dom så? Jag tyckte alla på stan hånlog åt mig och åt hela min vårpersona.

Jag läser Mara Lee och jag tycker det är helt okej. Förutom att huvudpersonen ibland utbrister; "Struntprat!" om något sägs som hon inte gillar. Men kom igen, ingen säger "struntprat" längre, ingen. Inte ens mina föräldrar säger så. Papa säger ibland "äh, prat" när han tycker jag snackar bullshit, vilket iofs är ganska ofta. Detta "prat" är möjligen en sorts förkortning av "struntprat". Men så är han ju 100 år också. Mara är trettifem.
(Förresten är jag full av BS hela jag.)

En annan grej med Mara är hur mycket tid i boken hon ägnar åt att beskriva en av huvudkaraktärernas outsägliga skönhet. Hej, så snygg kan ingen vara, jag har allafall inte sett nån. Det är svårt att ha överseende med citat som; "Hennes bröst var fantastiska, och deras storlek var precis på rätt sida om fettvävnad och silikon". Ha ha!

Det finns så många böcker skrivna med röven nuförtin.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej,

vet inte riktigt varför jag skriver men.. Någongting i dina illustrationer tar tag mig. Jag tycker om dem, jättemkt. Är det du som ritar så underbart? Tänkte bara skriva en rad, jag hade blibit glad om någon skrev till mig om jag målade så fint! Sköt om dig. Du är bra!
/J.

20 februari, 2008 11:39  
Anonymous Anonym said...

Nä, jag målar med röven. Hon som målar underbart heter kitasato ryoko. Hon är japan.

/e

20 februari, 2008 12:06  
Blogger Unknown said...

Det är så gött att läsa dina texter, man vet aldrig om man skall vara glad eller ledsen. Så oftast hamnar man någonstans mittemellan...

Och det är gött, tror jag. Eller?

25 februari, 2008 01:35  
Anonymous Anonym said...

Både gött och ogött, precis som livet självt.

/erina

26 februari, 2008 21:26  

Skicka en kommentar

<< Home