måndag, februari 18, 2008

anteckningar från ett händelselöst liv.

Så, vad är nytt? Inget är nytt. Inte under solen, i kyrkotornet eller någon annanstans heller.
Jag äter väldigt många apelsiner. Det är i och för sig nytt. Jag läser Sonja Åkesson. Jag pratar med folk om döden. Det är gammalt.

Min vän Alma är i sydamerika och söker efter tangon. Den står inte att finna. Jag har bett henne lägga blommor på Violeta Parras grav. Exakt var den finns vet jag inte, jag sa hon kunde fråga sig fram. Innan Alma reste levde hon som hemfru på Gotland en tid. Hennes dröm är att bli sömmerska.

Min kulturvän Anna har varit ihop med Sonja Åkessons kusin. De var unga då. Sonja var också ung. Han, kusinen och Annas fästman, bodde i huset intill Sonjas på Gotland. Jag har frågat Anna om vi kan söka upp honom. Snälla Anna, sa jag, så kan jag få fråga lite om Sonja. Men njet. Hon är la rädd att trilla dit på gamledar kan man tro.

Annars, inget nytt. Inget alls. Nu ska jag diska.

5 Comments:

Blogger joel klehn said...

jag vet med säkerhet att det händer nya saker i frökens liv.

1 du har nyligen blivit mentor.
2 du har nyligen fått en protegé.

18 februari, 2008 19:12  
Anonymous Anonym said...

Du har rätt, förlåt mitt korta minne och min klumpighet. Vill du även bli min konfident? Det innebär att du måste bikta dig nån gång ibland och att jag då lystrar uppmärksamt. Mer uppmärksamt än vanliga mäsnkor skulle gjort.

Trevligt i fredas du!
/erinus mentorius vobiscum

18 februari, 2008 19:53  
Blogger Unknown said...

Här kommer något nytt! Har påbörjat en noveau blodge för att få tiden att gå mellan allt det andra jag har att göra, i.e. mata min ödla, prata om hunden (som jag vill köpa och således pratar om med boyfriend i ett ännu så länge resultatlöst övertalningsprojekt), surfa på Stig Dagerman, samt äta meduciner. http://salunkavisasmaningom.blogspot.com

18 februari, 2008 21:30  
Anonymous Anonym said...

uppmärksamt lyssnande är ytterligare ett ansvar som ålagts mentorn.
som protege axlar jag gärna ansvaret som följer med att lyssnas uppmärksamt på.

trevligt i fredags ja, även om jag faktiskt var lite lätt ur mina gängor.

klein

18 februari, 2008 23:30  
Anonymous Anonym said...

Sir Pojkfröken; Fin, gustaviansk! Kändes nytt och fräscht, typ banbrytande. Jag vill att du ska bli frisk, jag ska be till min gud om det och att du ska få en hund av din lover. Är det nåt mer kan du bara säga till så sägaer jag till han.

Klein; Är kleinblå din bästa färg? Jag ska alltid lyssna, är ledsen om jag inte lyssnade tillräckligt för att märka att du var ur dina gängor. Själv var jag i mina kängor och lyssnade mest till Yrla. Hon är lovely.

Er vän alltid

Erina

20 februari, 2008 11:52  

Skicka en kommentar

<< Home