torsdag, februari 14, 2008

kapet.

När någon har hjärtesorg. Om den har lämnat eller blivit lämnad. Då brukar jag säga till den:

- Du kommer inte vara ensam länge. Icke! That´s for sure. Se på dig, du är ju värsta kapet!

Så sade min spiritual father alberto till mig då jag satt i hans röda sammetsstol och utgjöt mitt hjärta förr i tiden. Eller ja, exakt så sa han inte, men det var andemeningen av det han sa. Jag minns att jag gick gatan fram och tänkte; Här går jag och jag är ett kap.
Jag fann det hela mycket trösterikt.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Så glad att du är tillbaka, nu slipper jag läsa skitbloggar! Jag skrotar dem alla genast! Är det dina teckningar? Eller måste man säga illustrationer?
Puss från Rose

14 februari, 2008 17:01  
Anonymous Anonym said...

Ja, nu räcker det att du läser en skitblogg - min. Jag har tagit teckningarna från en fin japansk blogg, jag tycker de är trevliga.

Önskar dig en fin hjärtansdag, hoppas du kan ge ditt hjärtas rose till någon.

kram erina

14 februari, 2008 18:33  

Skicka en kommentar

<< Home