måndag, februari 11, 2008

mazeltov.

Oh. Fåglar sjunger! Ute och i bröstet. Folk har converse! Knoppar brister! Det gör inte alls ont. Inte den här gången. Lättsinne är det nya svart. Åtminstone idag.

Jag har nått en ny sorts lägstanivå då jag dricker Redbull som vatten (obs utan vodka) och där Billy Ocean är min husgud. I lördas övervägde jag även att se schlagern på televisionen men jag tog mig samman. Dock ringde jag en till mig närstående femåring för att höra vem hon röstat på. "Christer Sjögren" fick jag till svar. "Han är så bra att jag nästan blir kär". Oh lord. Rädda hennes mörka själ. Låt henne växa upp till en avbild av sin moster. Men utan lytet.

Följer valet helt slaviskt på CNN, nånting sjukt i mig (en röst?)tvingar mig att vara uppe om nätterna för att se direktsändningarna. Det är skitjobbigt. Men så var jag också den förste som visste att Heath dödförklarats. Jag är förfärad över hillarys klädval i kampanjen. Sketfula dräkter & kostymer. Är det pr-strateger som sytt upp dem eller? Män, bergis män. Hon måste skaffa sig en gay pronto. Det är den enda sortens man som förtjänar ens tillit. Hon borde veta.

Min käre vän fyller år idag. Mazeltov till den! Den kunde inte valt en ljusare dag att fylla år på. Vi ska äta gammal tårta. Det tror jag kan passa. Eftersom den också är gammal. Vännen.

ajöken