torsdag, mars 06, 2008

marie-louise.

Marie-Louise Ekman, min näst bästa kvinna i kulturen (efter Kristina Lungan, of course) blir ju ny chef för Dramaten som bekant. Det finns hopp! Jag tycker hon är så cool alltså, en gång mötte jag henne & Gösta Ekman i Humlan, Marie-Louise hade ett förunderligt hår, just ett sådant typ hår jag är så svag för. Färgen, det honungsfärgade, så fint i solljus. Hon är så snygg i sina glasögon också, no compromises liksom, hon har alltid haft dem. Och hon är 63! Hallå, hur goodlooking får man vara? Jag tror Marielouise & Gösta kan vara de enda kulturpersonerna med stjärnstatus i hela Sverige. Vilka annars? Lena Endre & Richard Hobert? Helena Bergström, eller förlåt Angel, och Colin Nutley? Don´t think so. Marie-Louise & Gösta har dessutom något så sällsynt som integritet, typ som Woody & Mia back in the days.

Konstnärspar alltså, det är något extra gött över deras förhållanden. Jag tror de når en högre level av love genom sin kreativitet och sina känsliga själar som förenas i konsten och bla, bla bla orkar inte skriva mer, tänk på att jag är gammel och har skrevet här i flera år, jag kan inte alltid leverera, så är det ba.

5 Comments:

Blogger E1 said...

Seså, det räcker gott, bra ord på det hela taget. Om Ekmans har jag att berätta att en vän till mig såg dem promenera varje morgon på Ö-malm. Det hon var avundsjuk på var deras totala sammansmältande, som två diskuterande, gestikulerande fränder & kärlekar som var i sig själva fast två. Alla par borde vara så.

11 mars, 2008 16:54  
Anonymous Anonym said...

Ja! Jag vet, hur blir man ett sådant par? Gifter man sig med Gösta Ekman eller? Ibalsnd har jag funderat lite på att gifta mig med en man in the arts men jag vet inte. Vad tycker du? Det är skitviktigt var Sällskapet tycker som du nog förstår.

er tillgivna
erina

11 mars, 2008 17:20  
Blogger E1 said...

Nja, man in the arts blir problem. De äro så själ(v)upptagna. Ta en försäkringskille, vetja. Trogna, trägna typer som bär dig genom livet med ett leende (och trygghet är inte att förakta). Konsten kan du ta på sidan om.

11 mars, 2008 17:33  
Anonymous Anonym said...

äh. du levererar ju varje gång hela tiden och jämt. dessutom har du konst nog själv för tre män. ta tre män, och gör dem till konstnärer vettja.

klehn och klehn

11 mars, 2008 23:41  
Anonymous Anonym said...

Oki, ni har rätt. Ville bara kasta ut en så kallad brandfackla. Jag söker opp en eller tre som arbetar med försäkringar och så går vi på målarkurs alla fyra och sen röstar jag ut de som målar fulast och behåller den som målar fint.

/eros

12 mars, 2008 11:54  

Skicka en kommentar

<< Home