tisdag, mars 25, 2008

möt mig vid piren.

Under ledigheten har jag lyssnat på svenska tjejer.
De här exempelvis:

britta persson

karin ström

marit bergman

Alla var bra. Jag är inte superförtjust i Marit Bergman men jag kan inte släppa den aukustiska versionen av Out on the piers. Jag tänker på gymnasietiden när två
lovebirds jag kände hade haft en fnurra på tråden, det hade varit slut ett tag men så sa killen;
Möt mig på piren klockan sju om du älskar mig ännu.
När han kom till piren stod hon där, allra längst ut på den vita piren.
Och han sprang.

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

det var det finaste. var finns piren när man behöver den. eller fantasin.

/klehn

25 mars, 2008 16:54  
Blogger E1 said...

Hej - sitter nästan vid piren i Helsingborg. Vill ha värme - alternativt Meryl Streeps pälsbrämade kappa i Franske löjtnantens etc. Bra påsk, åt ej nämnvärt med ägg (har dessutom problem med att blåsa ur dem när man skall måla. Börjar bli blödig). Gott att din ådra flödar -så bra texter. Blommiga klänningar fick mig att tänka på alla midsommarditon som jag köpt. Bara för att i slutändan få dra på mig jeans på någon kobbe ute i iskalla skärgården i alla fall. I år blir det därför New York istället. Varmt och gött och korv på Coney Island.

25 mars, 2008 17:01  
Anonymous Anonym said...

Kleino; Den finns i Jönköping. Vet du väl.

Eettaneva! Oh livekommentar från Helsingborg! Känns som att du är med oss på länk - hör du mig nu Eva? Skåne är så fint. Och New York, också jättefint. Du verkar ha ett prima liv. Äta körv i staterna, så gott.

/irina

25 mars, 2008 18:53  
Blogger E1 said...

Jepp, lever en form av lyxliv. Hör dig klart och tydligt här medan jag mumsar köttbullar från Per i Viken och halsar Kullamust (absolut godaste, finns på Cajsa Warg tror jag, om, ila, hasta). Imorgon far jag och mitt posse över Öresundet. Lousiana nästa. Tänker famna Giacomettisarna.Klart slut.

25 mars, 2008 19:01  
Anonymous Anonym said...

Åh, ljuva lyxliv, jag känner att jag vill bli lyxfru när du skriver sådär gött. Eller vårfru, kanske.
Vill ha en utförlig recension av utställningen när du sett den.

e

25 mars, 2008 19:10  

Skicka en kommentar

<< Home