torsdag, mars 20, 2008

judas iskariot.

Jag tycker synd om Judas, när man googlar honom får man upp Judas Priest jättetidigt, det får en att tro att att Judas Iskariot var av underordnad betydelse rent historiskt och att Judas Priest är jätteviktiga.
Är dom junte.

Och Judas förrådde Jesus Christ, gav honom judaskyssen för ynka trettio silverpengar, sprang ut i natten, ångrade sig, kastade sina silverpengar på åkern och hängde sig.

Det är så otroligt sorgligt, hans öde, kanske det näst sorgligaste i hela bibeln tänker jag.

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

då det sorgligaste är att månglarna tvingades lämna templet. nuförtin med allians och allt skulle jesus tvingats rätta sig efter marknadskrafterna.

/judas

21 mars, 2008 09:31  
Blogger markiewski said...

haalå är det här en politikerblogg? natten då erina blev förådd. den är tillbaka, min eneste läsare måste få reda på d.
"And I miss you like hell, and i'm feeling good" -Rednex

21 mars, 2008 12:00  
Blogger markiewski said...

alltså min blogg är tilbaka. skriver som en spade eller kratta, kan inte bestämma mig. ibland gräver jag ju upp grejer, för att kratta igen scoopet med min dåliga handstil o val av ord.

21 mars, 2008 12:02  
Anonymous Anonym said...

Glad Påsk Erina! Hoppas att du fått ett fint påskägg idag. Sjöng psalmer idag och tänkte på dig.

-Викторов

23 mars, 2008 16:35  
Anonymous Anonym said...

Åh Judas, åh Marko - miss you like crazy också! - åh Vittore! Ni är de bästa männen, helt klart är det så. Jag hoppas ni alla hade en fin påsk, jag hade en halvfin.

/e

25 mars, 2008 11:15  

Skicka en kommentar

<< Home