fredag, april 04, 2008

danskens gång.

Det är något särskilt med danska kvinnors hållning. Tänk Suzanne Brøgger, tänk dronning Margrete, två danska, långa kvinnor med stolt hållning. Jag övar på den sortens hållning. Varje dag övar jag den mellan Götgatan och Gamla stan. Ibland tar jag en pølse på Medis. Då tänker jag; Här står jag i kö och har bra hållning. Sedan tänker jag; Nu äter jag en körv och har bra hållning. Sedan går jag hem med bra hållning. Nästa morgon vaknar jag med dålig hållning. Och så börjar det om.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

och så rösten. danskans röst är den bästa. jag älskar den. plus danskans utseende. jag vill inte låta påskina att du utlämnade något. men danskan är den bästa kvinnan.

/klehn

04 april, 2008 23:08  
Anonymous Anonym said...

utelämnade ska det förstås stå. utlämnade är något helt annat.

04 april, 2008 23:21  
Anonymous Anonym said...

Good old Sisyphos.

05 april, 2008 08:45  

Skicka en kommentar

<< Home