tisdag, april 15, 2008

soulmate.

Jag går i Tanto, mellan kolonilotterna, mot mig kommer en man/pojke - a, en pojkman. Vi har exakt likadana kläder på oss, svart byxa, kavaj, (fast min är pundare medans hans är skräddasydd typ) brun känga, och så det bästa - han har en liten rosa blomma fäst i kavajslaget, jag har en rosa tygros i håret. Han ba tja, jag ba hej du. Roligt. Som att alla med mustach skulle heja på varann i parken. Eller alla med tics.
O just nu kom en tant och gav mig ett blått fleeceset - vantar, mössa, halsduk med ett företagsnamn på. Mössan var i sotarmodell. Fatta roligt. Hon hade fått det i i Bryssel. Kyrkoarbetaren får så många användbara saker. Precis vad jag behöver! brukar jag säga när jag fårt. Det sa jag nu. Jag har på mig vantarna. Jag har så kalla händer.
och kallt hjärta

6 Comments:

Blogger E1 said...

Haha, vilket otroligt trivsamt vårmöte, som en indiefilm. Blir avis. Själv hejar jag mycket och mest på min ekorre i eken utanför fönstret. Fast de träden är snåla med tidig lövsprickning.(Och jag håller inte med om Things we lost -slibbdravel förutom magnifico Benificio. Å andra sidan - hade man kunnat se avtändarscenen på Youtube så hade jag varit fullt nöjd.)(Idag skall jag se Varg. Den verkar läbbo)

15 april, 2008 16:29  
Anonymous Anonym said...

Hej du, vad roligt, slibbdravel - vad är det? Låter som något snuskigt. Vill inte bara äta Benicio med majo när man ser honom? Är det verkligen väsentligt om filmen är bra eller slibbdravel? Jag tror Varg är slibbdravel. Men jag gillar Peter Stormare, mer som privatperson än skådis. Han är inte slibbdravel. Plus att jag gillar Kerstin. Förstås. Ja, Ekman.
Nä, nu ska jag gå och äta lite slibbdravel. /e

15 april, 2008 16:54  
Blogger E1 said...

Ja, alltså, slibbdravel skall bara förvällas en smula. Annars blir de degigt svullna och smått geleartade.Servera gärna med majo, absolut. Oh kolla - ngn form av Freudian slip med Benicio däruppe i mitt inlägg. Benificio, hm, undrar vad det kan betyda. Jag gillar däremot inte Ekman vidare värst förutom Herrarna i skogen. Siktar in mig på renarna. De är söta djur. Samt overallklädda män på skoterjakt över fjällen.

15 april, 2008 17:10  
Blogger joel klehn said...

älskar peter. ogillar benificio. likgiltig inför ekman. mannen i tanto var jag. det var därför han hälsade. blomman var dock violett och byxan var icke svart. svart byxa bör bara de tvungna bära. typ kypare. och förstås sotare.

/kleinis

15 april, 2008 21:16  
Blogger Viktorov said...

Hehe! Vi med mustasch hejar ju också på varann i parker, på bussar och caféer. Ibland höjs ögonbrynen lite. Men ändå en hälsning.

Grattis till HVs framfart!

15 april, 2008 22:00  
Anonymous Anonym said...

Eva: Benicio är magnifico.

Kleino: Var du utan byxa i tanto? Ingen byxa och kavaj är en intressant kombination.

Vittore: Gör ni? Men varför stryker ni runt i parker om nätterna, ni med mustasch?
HV blå är starka nu, sist jag såg dem i en sportsbar (matchen alltså) fick jag tillsägelse. Jag pratade för mkt, men jag var uttråkad, vidhåller att en period räcker. När är finalmatchen, vet du det? Det är nästan så jag hejar lite på LHC, det hade varit så roligt för staden linköping. Min farmor bor där.

yours
erina vagina

16 april, 2008 10:59  

Skicka en kommentar

<< Home