torsdag, april 17, 2008

beröringspunkterna.



• Varför finns det inga spektakulära byggnader i Stockholm? Varför har inte vi nåt skitstort skrytigt operahus som Norge har? Det är ju inte som att vi inte har råd. Fattar inte varför inte vi kan ha ett hyfsat operabygge när alla andra kan. När man bygger operabygge är det som att det inte finns nån budget. Verkar skitgött. Nu har jag kollat upp de här hypade Snøhetta som byggt Oslos operahus. Det var intressant. De gör även minnesmärket vid ground zero. Skrytigt säkert, Bush ba think no limits, enda kriteriet är att det ska vara skryt i cementblandarn. Jag kommer lämna dig Stockholm, tänker jag de dystra dagarna. Om det bara fanns ett operahus värt namnet skulle sannolikt staden få behålla mig ett tag tänker jag nu.

• Idag när vi hade ämnet privatlivsproblematik på agendan kände jag att min lärare Alberto inte förstod mig. Han sa; men sluta välj cowboys, välj en civilingenjör. Och så presenterade han ett namn. På en civilingenjör. Jag såg på Alberto med ögona i kors och en trötthet kom över mig, en sällan upplevd livsleda. Jag tänkte; Den karlens råd leder mig i fördärvet, straight to the highway to hell dvs ett livslångt celibat.

• Ok, nu drar jag till konsum och köper nylonstrumpor, blommer & chokla, alla älskar blommer & konsumchokla, sen tar jag på mig nylonstrumperna på offentlig toalett i anslutning till konsum och tada! Så gör en classy lady lalala!

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

vi ska ju bygga bibblan ju... fast det är ju inget skrytbygge. blir osså less. speciellt som man inser att sthlms politiker anser att södertornet var ett skrytbygge o det är liksom som ett radhus i usa. inte ens snygg.
/Maran

17 april, 2008 20:00  
Blogger E1 said...

Så makalöst trevligt när du är sprudlande. Tips: fint operahus kan beskådas i Köpenhamn, åk dit vetja och kolla in rundbyggnaden i böjt päronträ.
Civilingenjörer är helt OK, faktiskt. Eller, det är inte så viktigt vad de gör. Alberto har fel. Han bör, som jag sagt tidigare, läsa Hildegard av Bingen, inga KTH:are där.

17 april, 2008 20:26  
Anonymous Anonym said...

Mario; värsta huset är läppstiftet i göteborg.

Evy: Du, har rätt jag måste fara till copehagen å det snaraste.
Angående civilingenjörer - det är inget fel på dom, det var bara fel på den han föreslog. Han kommer endast med märkliga förslag när vi har privatlivskunskap. Och, han har läst hildegard av bingen, han har läst alla. kram!

18 april, 2008 13:43  
Anonymous Anonym said...

måste bara säga att din blogg är så bra! blev tipsat av en kompis om den för två år sen typ och har läst sen dess. du har verkligen din egen stil när du skriver, det är kul! keep it up!

18 april, 2008 16:11  
Anonymous Anonym said...

men åh vad synd att du missade det första året. Skoja. Men tack, det var snällt sagt. Du verkar vara en god människa.

Glad vår!

erina

24 april, 2008 11:49  

Skicka en kommentar

<< Home