onsdag, juni 01, 2005

Ho ho Malin!

Hur är första dagen på jobbet? Du måste börja mejla mig nu, det är ju därför man har ett jobb. Tänk sen i höst när du börjar ditt nya jobb som kurator på högstadiet, då kommer jag till Älmhult och talar ut på din mottagning. Är det sant att du utvecklat en ny kampsport som heter kurate? Du måste lära mig allt om den.

Jättefina idéer om Pennys möhippa du hade, jag är med på allt. Om Håkan Ivarson ställer upp på stripteasen är vi hemma känner jag. Är han gift nu förresten? Jag har för mig att han sa det när jag träffade honom på en spårvagn för ett tag sen. Tänk att det finns någon för alla. Om Håkan inte kan ringer jag väl Bernt, hans polare. Han har ju också mc du vet. Jag fick ju ett vykort från honom en gång så jag har en känsla av att jag ligger bra till där.

Hälsa alla på Björkö från mig. Har Niklas flyttat till lillstugan med sina värphöns? I sommar när jag kommer till VK kommer jag åka med moppen varje morgon mellan öarna för att köpa nyvärpta ägg från honom. Kan du kolla vad han tar för ett par hekto? Är rädd att jag blir hård i magen om jag äter för många. De är ju garanterat färska iallafall. Han kan nog bli en värdig konkurrent till Ica. Han kan ju stå på parkeringen och sälja sina ägg, tipsa honom om det.
Vet du om någon bonde som säljer spenavarm komjölk man kan ha till äggen? Niklas kan ju deala lite med honom så folk kan köpa färdiga paket. Blir han arg på sina höns nångång kan han ju säga lägg ägg till dem. Då gör de nog det.