söndag, juni 05, 2005

Lite smått & gott om sport

Stockholm maraton igår, åkte förbi alla trötta efterslänters med bussen på Västerbron. Det kan inte vara nyttigt att vara 80, som en del såg ut att vara, och springa maraton. Det händer ju ibland att folk faller ner och dör. Ett sorgligt sätt att avsluta livet på men samtidigt lite fint eftersom att man kan säga; Han dog i språnget.
Jag skulle nog ändå rekommendera gamlingarna att göra som jag, ta 4:an över bron nästa år, det går mycket fortare och man hinner njuta av utsikten.

Förra året sprang Evy Palm, den åldriga maratonlöperska förbi där vi stod på Västerbron och kollade. Heja Evy sa jag fast tyst. Hon är så oerhört cool, jag tror hon var över 40 när hon började löpa maratons över världen. Respect. Det ger hopp åt oss alla. Bara jag får en Ipod ska jag bli sporty, innan det går det ju inte.
En annan som ger hopp är en av världens bästa i arobics, hon var ett amerikanskt fetto på 100 pannor och 29 år innan hon började träna, nu är hon 30 och superfit.

När jag ändå är inne på sport vill jag skriva att jag tycker det underbart med Zlatans hybris. Är man bäst så har man all rätt att vara självgod tycker jag. Det samma gäller Ebba von Sydow men hon har ju inget med sport att göra så vitt jag vet. Jo just det, ibland har hon på sig ett ribbat sportlinne från CK har jag läst på hennes blogg.