fredag, juni 03, 2005

Fredag morgon

Morgonsjukan håller på att döda mig. Någon stor satte sig på mig i morse, sjöng en morgonsång från Göteborg jättehögt och tryckte en telefonlur i örat på mig; " vakna, vakna det är Annamaria, säg något då."
"Sluta."

Jag pallar inte morgonpigga människor från Göteborg. Försov mig med flit 45 minuter bara för jag blev väckt så abrupt. Såg mig i spegeln och tänkte att jag borde sova i ett år.

Jag skulle vilja läggas in på en sömnklinik, det gjorde Emma Sjöberg en gång. Eller tvångsomhändertas av ett Spa och matas med god och nyttig mat på samma sätt som Fadde matar Linda Rosing med kokosbollar nu.

Idag ser jag ut som Kurt Cobain. Jag har samma typ av tröja han brukade ha på sig, God rest his soul. Och återigen, fult hår. Min look signalerar replokal och bad cash flow. Folk kollade skeptiskt på mig i T- banan tyckte jag. De trodde väl jag var på väg till min langare i Hagsätra.

Om människor var tvugna att besiktigas på samma sätt som bilar skulle jag inte gå igenom besiktningen i år. " Asså ru får nog lägga en 35 bananer iallafall på en helrenovering av din gamla kropp" skulle besiktningsmannen säga. Hantverkare, tekniksäljare & män i bilbranschen säger inte pengar eller kronor som vi andra, istället säger de bananer, bagis, lax eller loppor. De säger heller aldrig tusen efter, kostar det 35 ooo säger de bara 35 bagis. Det är en fördom jag har och den är helt sann.