torsdag, juni 02, 2005

Fylla år

Jag har en födelsedag coming up här snart. Precis som förra födelsedagen och i julas önskar jag mig en rosa Ipod mini eller en Ipod shuffle, den verkar också praktisk när man sportar och så. Nu har jag inte sportat sen, få se nu... 1993, men om jag skulle börja vill man ju gärna ha lite musik till. Jag kommer få en solstol av mamma vet jag, en randig, ska köpa en prickig så P också kan få en. Av min syster har jag önskat mig tekoppar med fina mönster. Det är första gången någonsin jag önskar mig något till hemmet. Jag är inte så mycket för hushållet. Det räcker att jag går genom ett rum för att det ska bli stökigt. När jag bodde i min pyttelägenhet på Linnégatan räckte det med att ta av sig ett par trosor för att det skulle bli helt oframkomligt.

Jag tycker inte det är så viktigt med födelsedagar. Sen jag drabbades av en lindrig form av Alzheimers glömmer jag alla andras. Och deras barns. Jag är så dålig. Frågar någon mig om jag hade kul i helgen frågar jag " vad gjorde jag då?" Mitt närminne är helt utraderat.
Nu när jag minns det; Andreas Stahre, kommer du över nåt billigt buffelskinn nere i Jönne i helgen så köp det. Här är det svinkallt och det kommer bli en lång kall sommar känns det som.