torsdag, juni 02, 2005

Värmebölja my ass

Strålande morgon med sol och klarblå himmel japp, vackert var det här, man klär sig i sommarskrud och går till jobbet. Vid lunchtid är det spridda skurar och åska. Man fryser.

Enok Sarri är en spåman som spår sommarvädret med hjälp av fiskfjäll i Expressen. Enok har sagt att det ska bli ganska fint i juli och jättefint i augusti. Go Enok. I juni kommer en värmebölja, det stod på löpet för några dagar sen. Tjena. Fatta att en del tror på det och planerar sina semestrar efter Enoks ometereologiska teorier. Det finns så många empty heads där ute. Att ha ett empty head och samtidigt vara en trogen kvällstidningsläsare är en fullständigt livsfarlig kombination. Kan Enok vara den tredje brorsan till Sigfried & Roy tro? Eller nej, de är ju inte brorsor utan lovers kommer jag på nu ha ha. Just en snygg syskonskara. Enok är ju dessutom typ hundra år. Undra hur Sigfried mår nu? Eller var det Roy som blev attackerad? De är lite som Björn och Benny, två i en med varsin fru. Eller varsin hårfärg i Roys & Sigges fall då.

Kvällstidningartiklar är nästan alltid lika intressanta och djupodlade tycker jag. Expressen hade ett breaking news reportage på Mors dag förra veckan från en by som hette Morsta. I Morsta är det alltid Mors dag löd rubriken och den grävande journalisten djupintervjuade några invånare om hur de skulle fira mors dag. Får inte den journalisten guldspaden i år finns det ingen rättvisa i världen.

Missförstå mig inte, jag älskar kvällstidningar. Min pappa jobbade på Expressen i 30 år så jag har blivit serverad en färsk tidning varje dag i hela mitt liv. Expressen har lärt mig allt jag kan.