onsdag, november 16, 2005

Verklighetsflykt

Jag är alldeles för dålig på att se på tv nuförtiden. Jag måste skärpa mig. Hade stora ambitioner i början av hösten att följa allt som finns men det har inte gått så bra. Jag började följa FCZ men sen glömde jag av att kolla. Det ryktas på stan att Extras är bra. Det enda jag följer är Rallarsving. Jag är kär i programledarna, det är därför. Musse & Andreas 4-ever.

Bio går jag på!

Lords of dogtown
Jag ville vara sjutton år, ha solblekt hår, dåliga hemförhållanden och vara en grym skejtare efter jag sett filmen. Det vill jag fortfarande, men det känns inte som det kommer bli så.

Järntrean
En sorts drömsk kärleksfilm med våldsinslag från Sydkorea. Inget för den som gillar American pie direkt (se den inte Johan Vallin & Gurka på Kungsleden) men jag tyckte den var fin.

The aristocrats
När jag köpte biljetterna varnade kassörskan med orden: "Det är en vulgär och stötande film." Och vad ska jag säga, det var det. En sick, sick film. Men då Mattias och jag är två gravt störda människor skrattade vi ibland. Den handlar om en vits kan man säga. Se den inte.

Zozo
Jag gillade inte Josef Fares tidigare filmer men hamnade på denna av en slump och tyckte jättemycket om den. Framför mig i biosalongen satt tre tuffa tonårskillar och kämpade förtvivlat med att blinka bort tårarna som envisades med att stiga i deras ögon. Kanske hade de i likhet med Zozo vuxit upp i krigsdrabbade länder, tänkte jag och grät en skvätt av ren sympati. Jag ville krama dem efter filmen men det hade kanske hade blivit lite too much.

In her shoes
Fint om systrar och pensionärer i Florida. Shirley Maclaine var skitbra. När jag blir gammal ska jag flytta till ett seniorboende i Deerfield beach med min syrra. Jag längtar.

Weddingcrashers
Gurka och Johan Vallin: Årets film. Se den!
Alla andra: Suger bigtime. Vad ser Jennifer Aniston hos Vince Vaughn? Han är ju svårt jobbig och har en skitful röst. Hyr inte. Inte ens dan efter.

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ha ha, jag vet! Det var det som gjorde den så bra.

22 november, 2005 17:35  
Anonymous Anonym said...

..Gravt störda?!!! jag tycker inte vi är gravt störda! Inte så värst i alla fall...Och du, skrattade ibland..vi skrattade ju så tårarna rann och kippade efter andan! Men jag håller med: se den inte!! för tusan! om ni ändå gör det så är det INTE för att tex jag rekommenderat den el. dyl. Alltså, jag säger som som B.Clinton skulle ha sagt: "Jag har inte sett den filmen.." /M

23 november, 2005 13:13  
Anonymous Anonym said...

"... vi skrattade ju så tårarna rann..."

Meh, alltså DU skrattade. Jag som har en något mer förfinad och sofistikerad humor fann det högst motbjudande.

Bara så du vet.

23 november, 2005 17:17  
Anonymous Anonym said...

"Jag som har en mer förfinad och sofitikerad humor..." Ja DET var humor det! Bah! Jag sneglade försiktigt på dig och när jag såg att du vred dig i skrattkramper och att skrattårarna rann så släppte jag iväg ett litet skratt eller två, eller högst tre, jag med. Men jag skrattade ju BARA för att du skrattade så. OCH du hade ju drivit ett liknande samtalsämne som i filmen hela dagen innan!

/Mr Mmmmm

24 november, 2005 02:26  
Anonymous Anonym said...

Men jag undrar, vilka är Gurka och Vallin som du bollar biobollarna mot?

/Maksi

24 november, 2005 02:34  
Anonymous Anonym said...

De är två finkulturella killar som arbetar på Kungsleden vid Medborgarplatsen i Sthlm. På fredag är det julfest och då blir det slipsen i pannan på Gurka och Vallin dansar masurka på borden.

24 november, 2005 13:35  
Anonymous Anonym said...

Dear Mr Mmmums

Don´t ever leave home without your gode man again.

24 november, 2005 17:23  

Skicka en kommentar

<< Home