fredag, december 08, 2006

Peder och poesin























Får så konstiga mejl på det där kontot jag haft sen tidigt nittital. Finns med på konstiga mejlinglistor, typ nån med *Peder Fogstrand. Hur hamnade jag där? Vem var jag på nittitalet egentligen? Var jag tjejen i Peders armar?

I samma inbox får jag inbjudningar till olika hardcorefeministevents på söder. Varför får jag det?

Vem är jag?

Igår när jag såg *Bob Hansson klack det till i mig (kan man säga så?). Varför gjorde det det? Har jag varit kär i honom eller nåt? En gång bodde han i liten stuga på Lidingö. Min vän Marcella blev så insiprerad av det när hon var där att hon letade upp en stuga i bushen som hon bosatte sig i. Stugan ägdes av min idol Ylva Eggehorn. Det var nåt alldeles speciellt med atmosfären där tror jag, obs ej säker för jag orkade aldrig hälsa på. Det var så långt dit.

* Stureplansprofil (obs jag hatar stureplan). En säker källa berättade att lärarna på en högstadieskola på oystermalm gått ut med varningar för Peder Fogstrand till tonårsflickorna och deras föräldrar.

*2 Poet.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

såg du inlägget alex schulman skrev i sin blogg? han hade sett peder i ett skyltfönster, rökandes en cigarr som var tjockare än hans tumme.

09 december, 2006 22:36  
Anonymous Anonym said...

Nä, har aldrig läst honom. Peder lever på sitt kapital, han har aldrig jobbat. Det är nåt gött över det. Och äckligt.

10 december, 2006 11:37  
Anonymous Anonym said...

Jag kan ju inte låta bli att kommentera när det handlar om Peder, aka Greven, aka TB (Tjockisbraten). Killen är ett fantastiskt unikum i total avsaknad av integritet.

Kolla på bubblare.se, där hans videodagbok avslöjar att han älskar drottningsylt (avsnitt 1), att han umgås med gymnasietjejer (avsnitt 2 - ryktena om skolvarningen lär ju stämma!) och i tredje avsnittet listar han sina bästa silikonbröst!

http://bubblare.se/being_peder_fogstrand_del_1/
http://bubblare.se/being_peder_fogstrand_del_2/
http://bubblare.se/being_peder_fogstrand_del_3/

11 december, 2006 00:25  
Anonymous Anonym said...

Jo jag såg en en gång, han gick i Humlan och sa att han ville ha en tjock labrador. Har du sett? Det var festligt.

11 december, 2006 17:13  

Skicka en kommentar

<< Home