tisdag, januari 23, 2007

Dagens ungdom


Va, ska OC läggas ned? Blev helt bestört när jag läste det i tidningen, jag vill inte tro att det är sant. Vadå, de kan väl inte bara lägga ned en hel generation heller? Kanske är OC-generationen den finaste vi haft på länge i det här landet.

Såg hela OCboxen på jullovet. Åh, the irony, the irony.
Men sant, jag gjorde det och jag gillart.

Jag och den vän som har tilltalsnamnet gumman, tycker att alla i hela OC-generationen är så himla söta. Vi kan inte minnas att folk var så söta när vi var i deras ålder. Så öppna, inkluderande och fina. De kan allt om mode, om kultur, om känslor. De har ett problem dock, och det rör just deras känsloliv. Det är väldigt...rörligt.

De ba; "Jag är skitkär" och man ba kul. Och sen när man ses nästa gång och frågar om det säger de "Vadmenaru?" och man ba " Men du sa ju att du var kär i honom" och de ba " Meh, det var ju förra veckan, miffo".

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Gött att du e tebaka, Gumman!
Har du OC dvdn? Skulle oxå vilja sunka ihop ett helt jullov och se OC, alla säsonger. Har inte sett det alls...
Träffade en av de söta tjejorna i OC igår. På mitt seveneleven. Blev fnissig o glad. Ses!

23 januari, 2007 16:26  
Anonymous Anonym said...

Du, Ida har boxen, kan låna. Första säsongen är skithärlig. Alla skådisar suger, det är lovely.

23 januari, 2007 19:03  
Anonymous Anonym said...

Åhh vad trevligt att du skriver igen. Man blir alltid lite orolig när du har ett litet uppehåll. Fantastiskt!!

24 januari, 2007 22:22  

Skicka en kommentar

<< Home