fredag, februari 16, 2007

il slusso

Det hela var mycket märkligt. Jag stod vid Slussen tjugo minuter för tidig till mitt möte och tittade på alla människor som sprang genom spärrarna. Jag undrade vart de var på väg, vad de ville med sin sina liv. En ung man med ett sameliknande utseende, typ same anpassad till staden i civilkläder men ändå stolt, kom fram och gav mig en Yoggi. Det stod kärlek på den. "Jag vet att det är en dag för sent, men här får du" sa han. Jag ba tack och drack upp hela med en gång eftersom jag var utsvulten. Emotionally. Sen såg jag i ögonvrån hur han delade ut Yoggis ur en låda till andra damer. Jag valde att bortse från det.

Gick med Alma på Fjällgatan, staden så fin och armarna så kalla. Vi konstaterade att vi är exakt lika långa. Det är den perfekta längden, sa Alma. Man är inte för lång för korta och inte för kort när man går med långa, förklarade hon. Jag tycker gott vi kunde varit fyra cm längre, sa jag.

Var så ful igår. Ful som i skrämmer små barn och tvingar män i landsflykt. Ändå fick jag dricka kärlekens yogurt. Det var fint.

La mig kvart över nio eftersom jag tappat tidsuppfattningen den dagen. Gick flera timmar för tidigt från jobbet utan att märka det. Sov som en baby till nio idag. Ändå känns det inte bättre.

4 Comments:

Blogger Unknown said...

Äh va fan. Jag gick hem från jobbet i onsdags för att jag inte hade lust att jobba och har inte orkat gå tillbaka än. Inte helt socially accepted, men jag tror det är okej, jag ringde och kallprata med min partner på jobbet idag. Tur hon förstår att jag är ett galet geni som behöver space ibland. Du får min kärleksyoghurt också, Erina.

16 februari, 2007 18:13  
Anonymous Anonym said...

Åh tack du fina geni!

16 februari, 2007 18:35  
Anonymous Anonym said...

skönt att pausen är slut.

16 februari, 2007 21:32  
Anonymous Anonym said...

Erina, kom hem igen. Stockholm e tomt utan dig. Jag har ingen att leka med. Ska vi gå på bio i veckan? / Den lilla rosen

19 februari, 2007 18:11  

Skicka en kommentar

<< Home