onsdag, februari 28, 2007

Non, je ne regrette rien

Fy vilka kassa program det är i teve klockan 05.00. Seventh heaven. Ellen Degeneres talkshow. Ska mejla kanalerna och klaga på utbudet för sömnlösa.

Ett tåg måste ha kört över mig när jag sov eller nåt, är helt mörbultad.

Oh, såg Roy Andersson i morse igen. Det gjorde min dag.

Ikväll ska jag gå på restaurant med okända människor. Kommer det bli trevligt? Jag vät inte. Är ju ingen unknownpeoplelover direkt. Ingen hater heller. Nåt däremellan.

Älskar bokrean men står inte ut med hur nutida författare säljer sin själ för att kränga sina böcker. Önskar att snygga författare inte var mer kommersiellt gångbara än de halta och lytta. Önskar att Dan Brown enbart såldes i kiosker och inte som nu, då hans alster får stå sida vid sida med fin litteratur och på så vis besudla den. önskar att Kajsa Ingemarsson inte var 2006 års mest sålda författare. Önskar att mediatjejerna ska sluta skriva sugiga böcker och betitla sig själva författare. Åh, i en perfekt värld.

Önskar att jag inte lät så bitter. Det är tågets fel.

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

Tåg?! Nä, du...

28 februari, 2007 13:34  
Anonymous Anonym said...

du din.

28 februari, 2007 15:20  
Anonymous Anonym said...

Små citroner gula är typ den sämsta bok jag läst. Varför har den sålt så bra, jag fattar inte!

28 februari, 2007 17:05  
Anonymous Anonym said...

Eller, jag ångrar mig, den är bara second sämst - Martina Haag som författare är even worse.

28 februari, 2007 17:06  
Anonymous Anonym said...

det blir säkert trevligt ikväll, ska du se.

28 februari, 2007 17:22  
Anonymous Anonym said...

Åh naj, jag skäms. Men trevligt var det! Jätte. Alla var snälla, förlåt min neggiga attityd här, jag är bara inne i en jagsvag period.

01 mars, 2007 11:51  
Anonymous Anonym said...

Johanna; A, värst är ju att martina haag är en kioskvältare, hon säljer ju bra enbart för att hon är bra på att marknadsföra sig själv.

små citroner är riktigt sur den också.

01 mars, 2007 18:01  

Skicka en kommentar

<< Home