torsdag, februari 22, 2007

snö.


En sådan förtrollad kväll det var. Middag, blommer & chokla och fina samtal i Birkastan. Var i närheten av glad när jag gick hem i vinternatten. Jag stod på en gata i kvarteret Sibirien och tittade upp i luften. Snön föll som små kristaller från himlen. Långsamt, tvekande. Ni skulle stannat däruppe, i himmelen, sa jag högt.

Och sen.

Gjorde nåt dumt. Inte dumt i bemärkelsen att jag skulle varit nykter alkoholist och tagit en återställare precis, men ändå, dumt. Tillräckligt dumt för att jag skulle dunka huvudet i hallväggen tre gånger när jag kom hem. Inte hårt, men tillräckligt hårt för att jag skulle ångra mig. Jag faller, faller, faller. Som en snö.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

vad gjorde du för dumt? Snälla säg.

22 februari, 2007 17:12  
Anonymous Anonym said...

hallå, kan jag inte säga här heller förstår du väl, men det var inget farligt, eller jo, det var det.

22 februari, 2007 19:08  
Anonymous Anonym said...

Du ringde nån du inte skulle ringt?

22 februari, 2007 22:04  
Anonymous Anonym said...

NÄ.

23 februari, 2007 12:16  

Skicka en kommentar

<< Home