tisdag, februari 20, 2007

en kram till ida

Tänker på en liten olycksfågel idag. Tänker överhuvudtaget mycket på fåglar. På sorgfåglar. Och på udda fåglar. På Early birds. Ensamma fåglar. Det finns så många arter. Många har inte förstått att de ska flytta denna vintern. De sitter i träden och sjunger sina sorgsna sånger och försöker låtsas att det snart är vår.
Det är det inte.

Lyssnar på Au revoir Simone. När denna sången är slut ska jag gå hem. Idag frågade jag Maggan på mitt jobb om vad man har för arbetstider på det här stället, när får man gå hem egentligen? Klockan sex, sa hon. Oh! Om två minuter.

Nu kom det en farbror och sa att jag måste hjälpa honom att kopiera. Det fick mig att vilja lipa. För min arbetstid är ju endast till 18.00. Det vet nog inte han.

Au revoir

2 Comments:

Blogger Emanuel Karlsten said...

Hörru. dina texter äger. Varför reggar du dig inte på bloggportalen? Så jag får favoritmärka dig?

21 februari, 2007 14:09  
Anonymous Anonym said...

Tack söta. Orkar inte med såntdärnt.

22 februari, 2007 12:09  

Skicka en kommentar

<< Home