torsdag, juli 05, 2007

maid of honour.

Hade en strictly buisnesslunch idag med min gamle vän och brudgum Matt. Eller, jag trodde det skulle talas strictly buisness men det visade sig bli mest pleasure. Han talte mest om cykeldelar. Det är hans intresse. Stackarn. Trodde vi skulle tala om mig och mitt uppdrag vid hans bröllop. Rocky, frugan hans, frågade igår om jag ville ha ett hedersuppdrag på bryllopet. Vara med henne på bröllopsdan, hos frisören, hålla lillungen och så. Aha, du menar maid of honour alltså? Hon ba' eee...a, kan man väl säga. What an honour! sa jag. JAG VILL!

Matt önskar sig en italiensk bakväxel i weddingift. Han har full förståelse om inte Rocky kommer bli lika gla som han för den. Helt allvarligt sa han det. Sen berätta han med stor insitet och passion om italienska racercyklar från 70-och 80-talet, om deras växelsystem, om hur han ägnar all fritid åt att kolla cykelsiter på nätet och cykelväxlar på ebay, samt åt att meka med sina egna racercyklar. Det är inte cykling som intresserar honom, förklarade han. Det är estetiken.
Man måste älska den tönten.

(obsobs Fråga om jag fick ta med en plus one till bröllopsfesten, fick jante. Två andra fick, Andy & Lenny, och de har bara känt sin tjej/kille i typ en dag. När jag sa det sa Matt, meh, vem skulle du ta med då? Lite vem som helst, sa jag då. Jag fick ändå inte. Säkert för att jag är maid of honour tänker jag nu. Måste vara honourable, ren, obefläckad. Ja, så måste det vara.)

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Tja Maiden!

Visste du skulle hugga på den kroken, såg hur samtalet, om cyklingen alltså, transformerades till BLODGE redan som det pågick! Men att du fick ut det så snabbt!

/N.E.R.D.

ps. jag vesste inte det var bröllesnackarlurre,
trodde det var cykelsnackarlurre jag var på...

05 juli, 2007 22:09  
Anonymous Anonym said...

hej du. Tycker det är nåt väldigt bra och fint med ditt intresse. Och, jag har googlat på bakväxlar men vad tusan hette den du ville ha? Du ska få den när fyller femti. Typ nästa år.
Och du mattis? Tack för lunchen. Rolit var det. Hej på en stund, drar te vk om ett par timmar! Beware of svennisen, hemsöker dig med hund där du minst anart.

05 juli, 2007 22:35  

Skicka en kommentar

<< Home