tisdag, juli 03, 2007

la mode.

Det är sommar, det är sol och alla i hela Stockholm har keds och ray ban wayfarers. Chloe Sevigny, som ju startade hela raybantrenden har gått vidare för längesen och bär nu helt runda solglajer, H&M har fattat och säljert för några ynka coins. Gud, som jag älskar H&M ibland.

Just nu tycker jag det är trevligt med herrkläder. På mig själv alltså. Herrkavaj, herrbyxa, herrskjorta. Inte tillsammans of course, jag är inte Annie Hall for god sake. I vår har jag burit en herrkavaj som även går under namnet pundarkavajen. Många tycker den är ful. Proggmorsan kallas jag av en företrädare för the OC när jag har den. Men den är fin.

Jag tycker även det är trevligt med så kallade Amishkläder. Alltså pryda klänningar med spets och hög hals. Idag har jag en sådan. Den signalerar undertryckt sexualitet. Typ gömd, glömd. Fin till minijeansjacka.
Den allra, allra fenaste outfiten i min garderob just nu är vit amishklänning, pundarkavaj med neijlika i kavajslaget, vita herrskor samt rund halmhatt- tänk barbershop. Hitta den i mitt barndomshem i helgen, den är bannemej största fyndet jag gjort på årådar.

Orange förstår jag inte. Färgen. Jag tycker orange kläder ser ut som reklampelare för Ving resor. Särskilt i kombo med vitt. Gult är jag trött på. Har gått vidare.

Hope har öppnat en fin affär i vår stad såg jag häromdan. Den gjorde mig glad. När american apparel öppnar i den här stan ska jag hoppa jämnfota. Har bla en stilig body därifrån. Body är ett roligt plagg på många sätt. Det spännande att knäppa upp knapparna i grenen när man ska gå på toa på en mack till exempelt. Gjorde jag igår. Kändes som nåt sorts artonhundratal. Sakna bidén.

PS. Vill att alla ska sluta med leggings pronto. Såvida de inte är i metallic, då får man ha dem på sig forever. Hissar allt futuristiskt.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

har observerat att din blodge har förvandlats till en mode-fashion-blodge. trevligt. såå mycket bättre än sofie fahrman, tack o lov!

03 juli, 2007 15:58  
Anonymous Anonym said...

glömde säga att jag ju älskar din pundarkavaj. häpp!

03 juli, 2007 16:00  
Anonymous Anonym said...

Du kan få låna böxan som hör till, jag köpte den som hel kostym vetdu. Så går vi där, som ler o långhalm i tvådelat set.

03 juli, 2007 18:03  
Anonymous Anonym said...

Men hur skulle man annars göra tycker du, utan leggings inga sommarklänningar en sån här typ av sommar jue.

07 juli, 2007 15:38  

Skicka en kommentar

<< Home