torsdag, juni 14, 2007

på min gata i stan.

Såg Roy Andersson nyss, han satt på indiern. Han äter ofta där, varannan dag typ. Roy har sitt kontor på min gata. Han känner alla i personalen på indiern. På 7-11 också. Han är folklig. För han är från Göteborg. Hur gick det för hans film i Cannes egentlisch? Har ej hört nåt. Hoppas bra. Så han kan ge rejält med dricks till indiska familjen samt en extra slant till uteliggarn på hörnet. Om Roy mot förmodan skulle säga "tjena, läget" till mig nån dag skulle jag svara "gött mos". (Det passar bra att säga till arbetargrabbar från götet som kommit upp sig. Samma med Kaj Pollak. Och Tommy Berggren. Tommy bor på Djurgårn i ett grönt hus med sin unga hustru (vad annars? en parentes i parentesen). Många hus på djurgårn är fula. Typ alphus i brunt trä och små fönster. Hatar alphus. Tycker även stekarhusen är svårt fula. Tommys gröna hus är inte heller direkt snyggt men det ligger gött.)

Ikväll är jag hemma och "tvättar och städar". När jag "tvättar å städar" ligger jag mest på soffan och kollar upp i taket, spelar på guitaren. Badar lite kanske. Det har inget i övrigt med renhållning att göra. Alla undrar hur det kan vara så stökigt hos mig jämt när jag tvättar och städar så ofta. Det gör jag inte. För jag "tvättar å städar". Sweet baby Jesus, jag är en sån pubbeunge.

OBSOBSkolla finaste gula färgen i bakgrunden av fotot, perfektion i gult, vill ha gult kök, gul ögonskugga, gula ögonvitor, gula lökar