onsdag, juni 13, 2007

samtidigt i förorten.

På golvet satt vi, med skivor och fodral utströdda omkring oss. Gamla fina vinylskivor. Det var i Björkhagen, hos min kontaktfamilj. Den brukade bo i Bagarmossen, men nu har den flyttat till Björkhagen. Det luktar braja i deras trappuppgång.

Jag lekte pedagogiska lekar med min guddotter Astrid. Sen gick hon och la sig. De vuxna åt middag. Föräldrarna berättade om luftballonger som nödlandat på idrottsplatsen framför huset.

- Har du glömt att du har barn? sa Rocky från köket (mamman i kontaktfamiljen), till pappan när han blev lite carried away och spelade Bowie för högt.
Han ba';
- Nä, har jante.
Men jag, jag märkte ju att han glömt. Han trodde det var gamla tider igen då man satt på golv hela nätter och prata music & lyrics, men det är det junte. Det är nya tider. Härliga tider, strålande tider!