tisdag, juni 05, 2007

antidepressivo.

Ursäkta, men mitt liv är skithärligt just nu.

Vakna i sydeuropa i morse. Typ. Astrid Gilberto sjöng en ful bossanova på portugisiska, jag hörde polska byggnadsarbetare gräla ifrån den öppna ballekongdörren. Satte på mig min kanariegula klänning, tänkte att detta är nog dagen för gul klänning. Och röda lacksskor. Det var det inte. Ty den dagen kommer aldrig. Jag tog ett par danssteg och förstod att det var sista dansen i gul klänning. Kanariegult och aidshy matchar ej.

Fest ikväll. Fest var kväll. Inbjuden på nåder. Måste sköta mig.
Mitt liv är så gött. Jag förtjänart verkligen.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Äntligen!

05 juni, 2007 15:25  
Blogger Lovisienstadt said...

jag tycker att kanariegult och aidshy är snyggt.

05 juni, 2007 23:15  
Anonymous Anonym said...

Jomen alltså, har du sett min? Den är liksom lite grisskär också. Inte perfect match till gult.

Men kanske ändå, en vacker dag, när alla lämnat stan och kungsan är full av finka turister, kanske bär jag den då. Vi får se.

07 juni, 2007 10:42  
Anonymous Anonym said...

Gött att du har det gött. Kram.

09 juni, 2007 15:46  

Skicka en kommentar

<< Home